Newsletter – czy warto go prowadzić?
Jeśli szukasz skutecznego, niedrogiego kanału dotarcia do klientów, który pomoże Ci sprzedawać produkty cyfrowe (i nie tylko) – to zdecydowanie tak!
W tym odcinku opowiem Ci o moim zdaniem 7 najważniejszych powodach, dlaczego warto zainwestować swój czas i energię w budowanie listy mailingowej. W szczególności jeśli prowadzisz biznes online oparty na sprzedaży kursów, ebooków, konsultacji, czy programów grupowych.
Poniżej znajdziesz najważniejsze punkty, które poruszam w odcinku.
Dokładne omówienie każdego z nich znajdziesz w nagraniu, dlatego zachęcam Cię do jego odsłuchania. Odcinka możesz posłuchać również na Spotify.
7 powodów dlaczego warto prowadzić newsletter
- Uniwersalny kanał dotarcia do większości grup docelowych. Zdecydowanie większa liczba internautów posiada adres e-mail, niż konta w mediach społecznościowych.
- Bezpieczeństwo. Lista mailingowa jest Twoją własnością. Dzięki temu masz stały dostęp do swoich subskrybentów. Nie musisz się obawiać, że ktoś zbanuje Twoje konto (jak to się może zdarzyć w przypadku mediów społecznościowych) i nagle utracisz kontakt ze swoimi obserwatorami.
- Niezależność od mediów społecznościowych i ich algorytmów. Twoje treści trafiają dokładnie tam, gdzie chcesz i nikt Ci nie obcina zasięgów.
- Możliwości segmentacji i personalizacji komunikatów. Na podstawie zachowań i zainteresowań subskrybentów możesz wysyłać im lepiej dopasowane treści i oferty.
- Możliwość budowania przemyślanej ścieżki zakupowej klienta i prowadzenia go krok po kroku przez cały proces od poznania, przez zdobycie zaufania, aż do zakupu.
- Automatyzacja działań. Wystarczy, że raz ustawisz sekwencję i będzie ona działać, dopóki jej nie wyłączysz.
- Budowanie bardziej osobistego kontaktu z klientem. Newsletter pozwoli Ci dzielić się głębszymi treściami, na których nie zawsze jest przestrzeń w mediach społecznościowych. Tym samym budujesz trwalszą więź z klientem.
Myślę, że już po przeczytaniu podsumowanie nie masz wątpliwości czy warto prowadzić newsletter.
Jeśli spodobał Ci się odcinek, koniecznie daj mi znać. Znajdziesz mnie bez trudu np. na Instagramie, wpisując w wyszukiwarkę: “Lepszy wynik”.
Wiesz – to jest pierwszy odcinek, dlatego tym bardziej jestem ciekawa Twojej opinii 🙂
Przypominam też, że przygotowałam dla Ciebie prezent!
Praktyczną checklistę, która pomoże Ci stworzyć skuteczny lead magnet i przyciągnąć z lekkością odpowiednie osoby na listę mailingową.
A jeśli nie wiesz co to lead magnet to sprawdź ten wpis.
9 elementów skutecznego lead magnetu!
Zapełnij listę mailingową potencjalnymi klientami!