lead magnet

Lead magnet – co to i jak go stworzyć?

Jedną ze bardziej skutecznych strategii na pozyskanie kontaktów od potencjalnych klientów jest stworzenie genialnego lead magnetu. Z tego wpisu dowiesz się, czym jest lead magnet i jak stworzyć go w pięciu krokach.

“Załóż newsletter, a Twoja list sama się zapełni potencjalnymi klientami”. Wiesz kto i kiedy to powiedział? Nikt. I nigdy.

Ok, odłóżmy żarty na bok. Budowanie wartościowej listy e-mail to ciężka praca, jednak zdecydowanie warto ją wykonać (we wcześniejszym artykule pisałam o korzyściach płynących z dobrze zbudowanej listy mailingowej). Jednym z zasobów, którym mogą się pochwalić dobrze prosperujące biznesy online jest pokaźna baza mailingowa. Oczywiście nie mam tu na myśli zakupionej bazy, a zbudowaną w przemyślany strategiczny sposób listę, na którą trafiają osoby zainteresowane Twoją działalnością i ofertą.

Jedną ze skuteczniejszych strategii na pozyskanie kontaktów od potencjalnych klientów jest stworzenie genialnego lead magnetu. W dalszej części wpisu dowiesz się, czym jest lead magnet i jak stworzyć go w pięciu krokach.

Lead magnet – co to?

Lead magnet (innymi słowy: magnes na klientów) to prezent za pozostawienie swoich danych kontaktowych, najczęściej adresu mailowego. Może to być np. e-book, checklista, nagranie webinaru, tutorial, szablon, kurs mailowy.

Lead w języku marketingowym to kontakt, który ma potencjał na stanie się klientem.

Inne nazwy, z którymi możesz się spotkać to: “freebie” lub “prezent za zapis”.

Jak stworzyć skuteczny lead magnet w 5 krokach?

Zdecyduj, po co Ci lead magnet

Uważam, że każde działanie w biznesie należy zaczynać, mając z tyłu głowy cel, który chcemy osiągnąć. Dlatego, zanim rzucisz się w wir pracy nad lead magnetem, określ w czym ma Ci on pomóc. Czy chcesz w ten sposób zbudować wizerunek ekspertki, promować konkretny produkt, a może wykorzystać go do badania potrzeb klientów?

Określ grupę docelową, którą ma przyciągnąć lead magnet

Tworzenie lead magnetu bez zdefiniowania idealnego klienta, jest jak strzelanie do bramki z zamkniętymi oczami. Może czasem w nią trafisz, ale stracisz przy tym mnóstwo czasu i energii.

Nie twórz czegoś dla wszystkich. Lepszy wynik osiągniesz zawężając grupę docelową i trafniej adresując jej problemy. Uwierz mi – naprawdę nie chcesz na swojej liście mailingowej adresów osób, które nie są zainteresowane Twoim treściami i produktami.

Powiesz: “Monika! Ale ja mam kilka grup docelowych!” Bardzo dobrze. W takim razie polecam Ci stworzyć osobny lead magnet dla każdej z nich.

Wybierz temat, który interesuje odbiorców

Z szukaniem tematu na lead magnet jest jak z szukaniem pomysłu na produkt, który będzie się sprzedawał z łatwością. W obu przypadkach kluczem jest zrozumienie problemów, potrzeb i pragnień klientów.

Dobry lead magnet daje prawdziwą wartość. Najlepiej, żeby adresował konkretny problem dawał rozwiązania, które można szybko wdrożyć w życie.

W moim bezpłatnym kursie o tworzeniu lead magnet dzielę się trzema sprawdzonymi sposobami na znalezienie dobrego pomysłu na freebie. 

Wybierz odpowiedni format

Dobierz format lead magnetu do Twojej grupy odbiorców oraz tego, jaki cel chcesz poprzez niego zrealizować. Zbierasz osoby zainteresowane e-bookiem – to zaoferuj pierwszy rozdział do pobrania. Planujesz udzielać indywidualnych konsultacji – pomyśl o formacie wideo, który pozwoli klientom lepiej Cię poznać.

Weź też pod uwagę, w jakim formacie czujesz się najlepiej.

Wymyśl chwytliwy tytuł 

Budzący zainteresowanie tytuł to połowa sukcesu. Zanim wypuścisz lead magnet w świat, poproś o pomoc w wyborze tytułu Twoich odbiorców w social mediach lub poszukaj wsparcia na grupach facebookowych. Dobrym pomysłem jest przeprowadzenie testów A/B.

Nie pomijaj testowania. Tytuł ma ogromny wpływ na konwersję!

Uff. Wszystko masz już przemyślane.
Teraz twórz i puszczaj Twój genialny lead magnet w świat.

Jedna odpowiedź