newsletter jak wystartować

Newsletter – jak zacząć go prowadzić z sukcesem?

Newsletter — jak wystartować?

Newsletter jest jednym ze skuteczniejszych narzędzi pozyskiwania potencjalnych klientów. 

Czy trudno wystartować z newsletterem? 

Nie, kiedy wiesz, jak należy się przygotować i o czym pamiętać korzystając z tej formy marketingu. 

Żeby ułatwić Ci to zadanie, przygotowałam dla Ciebie szereg porad i wskazówek, które pomogą Ci postawić pierwsze kroki.

Zaczniemy od strategii, podpowiem, o czym pisać, jak często, na co zwrócić uwagę wybierając system do wysyłki mailingów, jak również, o czym pamiętać, żeby Twój newsletter był zgodny z prawem.  

Zachęcam Cię również do zajrzenia na bloga, w którym znajdziesz skrót odcinka oraz linki, które wspominam w podcaście. 

Będzie mi bardzo miło, jeśli po odsłuchaniu dasz mi znać, jak Ci się podobał odcinek. Możesz to zrobić pisząc do mnie na Instagramie @lepszywynik lub wysyłając maila na adres: monika@lepszywynik.pl

Z tego odcinka najbardziej skorzystają osoby, które chcą wykorzystać email marketing do promocji swoich produktów online. Szczególnie tych opartych na sprzedaży wiedzy — kursów, e-booków, programów grupowych, czy konsultacji. 

To co? Gotowy na pozyskanie pierwszych kontaktów do swojej bazy mailingowej?

Zapraszam do wysłuchania odcinka!

Jak zacząć prowadzić newsletter?

Pozyskiwanie nowych kontaktów od potencjalnych klientów wcale nie musi być trudne i kosztowne. Jednym z moich sprawdzonych sposobów na pozyskanie zainteresowania odbiorców, jest prowadzenie newslettera

Dlaczego? Bo to rozwiązanie proste i skuteczne. Możesz je wdrożyć z łatwością nawet w małej jednoosobowej firmie i korzystać z zalet email marketingu.  Będzie Ci potrzebne trochę czasu i zaangażowania, żeby poznać reguły rządzące tym narzędziem marketingowym. Gwarantuję Ci za to, że efekt będzie wart każdej poświęconej chwili. 

Wahasz się? Zastanawiasz, czy warto wystartować z newsletterem? Zachęcam Cię do wysłuchania 1 odcinka podcastu, gdzie szczegółowo opowiadam o powodach, które czynią newsletter tak potężnym i skutecznym narzędziem marketingowym.

Kiedy dzielę się swoją wiedzą na temat newslettera, często słyszę dwa najbardziej nurtujące czytelników pytania: o technikalia i kwestie prawne. W dzisiejszym artykule postaram się odpowiedzieć na te zagadnienia. Podpowiem Ci także, jak wystartować z newsletterem, o czym pisać i jak często publikować. Nie masz jeszcze subskrybentów? Spokojnie. Zdradzę Ci także skuteczny sposób na zapełnienie Twojej bazy mailingowej. 

Wiesz już, że chcesz prowadzić newsletter. Ale od czego zacząć? 

Żeby ułatwić Ci rozpoczęcie przygody z prowadzeniem newslettera, przygotowałam listę 9 zagadnień, które pomogą Ci ułożyć strategię komunikacji w pracy z nowym narzędziem marketingowym:

  1. Po co mi newsletter? Jaki cel chcę, dzięki niemu, osiągnąć? (2:34)
    Od Twojej odpowiedzi zależeć będzie cała szersza strategia komunikacji. Chcesz pozyskać nowych klientów, czy może utrzymać zaangażowanie osób już obecnych w Twojej strefie biznesowej? Twoim celem może być również zbudowanie głębszych relacji ze swoją społecznością lub zyskanie niezależności od algorytmów rządzących mediami społecznościowymi. Osiągnięcie każdego z tych celów, będzie wymagało innych metod i częstotliwości komunikacji.

  2. Kto jest Twoim klientem? Kogo chcesz przyciągnąć na swoją listę mailingową? (5:58)
    Te pytania na pewno zadajesz sobie od początku prowadzenia działalności. Znajomość swojego klienta, jego problemów i potrzeb jest podstawą prowadzenia każdego biznesu. Im lepiej znasz swoich potencjalnych klientów, tym skuteczniejszą kampanię marketingową możesz przeprowadzić, segmentując odpowiednio odbiorców i kierując bardziej spersonalizowane treści. Dzięki newsletterowi zyskasz również możliwość dokładnej analizy zachowań swoich odbiorców: które wiadomości są chętniej otwierane, które czytane, jakie zagadnienia interesują ich najbardziej. To pomoże Ci skuteczniej kierować przekaz.

  3. O czym pisać i jak pisać? (7:58)
    To największa bolączka przedsiębiorców, którzy prowadzą profile w mediach społecznościowych, piszą newslettery oraz prowadzą blogi. Polecam Ci przyjrzeć się uważnie newsletterom, które są najchętniej przez Ciebie czytane i obserwowane. Sprawdź, czy bardziej przemawiają do Ciebie osobiste historie, czy może rzetelna wiedza i porady “know how”. To, co interesuje Ciebie i skłania do większego zaangażowania, z dużym prawdopodobieństwem sprawdzi się również w Twojej strategii e-mailowej. Pamiętaj także, że newsletter to przede wszystkim narzędzie sprzedażowe, więc oprócz ciekawych historii, zawsze umieszczaj nowinki i informacje o Twoich najnowszych produktach.

  4. Jak często publikować? (11:30)
    Przyjmuje się, że optymalną częstotliwością publikacji newslettera jest 1 raz w tygodniu. Zdaję sobie jednak sprawę, że czasem ciężko znaleźć dodatkowy czas na opracowanie tylu treści. Dlatego postaraj się o wysyłanie wiadomości co najmniej raz w miesiącu, aby stale przypominać się Twoim odbiorcom. Niezależnie od tego, jak często zdecydujesz się publikować, najważniejsza jest regularność.

  5. Technikalia, czyli na co zwrócić uwagę od strony technicznej? (12:55)
    W sieci, dostępnych jest wiele programów, z których możesz korzystać. Z reguły cena w pierwszej kolejności zależy od tego, jak dużą bazę subskrybentów posiadasz oraz jak dużo maili miesięcznie chcesz wysyłać. Poniżej znajdziesz podpowiedź, na dostępność jakich funkcjonalności warto zwrócić uwagę, wybierając system do wysyłki newsletterów.

    – segmentacja  — od samego początku dobrze jest móc segmentować odbiorców np. po ich zachowaniach, czy źródle pozyskania;

    formularze zapisu i pop-upy — dzięki tej funkcjonalności z łatwością umieścisz pole do zapisu na newsletter na Twojej stronie www;

    – landing page — dzięki tej funkcji z łatwością samodzielnie zbudujesz prostą stronę www, szczególnie przydatne, jeśli nie posiadasz swojej strony internetowej;

    – automatyzacje (autoresponder) — dzięki tej funkcji ustawisz automatyczną wysyłkę maili np. po dołączeniu do newslettera. W ten sposób nowy subskrybent może otrzymać wiadomość powitalną wraz z prezentem za zapis — lead magnetem;

    – dostępność językowa (język polski) oraz support — w razie problemów dobrze mieć pewność, że zostaną one szybko i sprawnie rozwiązane.

  6. Zgodność z prawem. (20:20)
    Kiedy startujesz z newsletterem, szczególnie ważne jest to, żeby osoby zapisujące się na twoją listę mailingową wyraziły świadomą zgodę na otrzymywanie od ciebie wiadomości handlowych drogą elektroniczną. Każda osoba, która zapisuje się do Twojego newslettera, powinna też wiedzieć, kto będzie administratorem jej danych osobowych. Na szczęście istnieje bardzo prosty sposób, który pozwoli Ci wywiązać się z tego obowiązku informacyjnego. Wystarczy, że umieścisz przy zapisie do newslettera checkbox, w którym odbiorca może wyrazić zgodę na otrzymywanie od Ciebie wiadomości handlowych. Pamiętaj, żeby przy chekboxie dodać link do Twojej Polityki Prywatności, gdzie powinny znajdować się informacje o tym, kto jest administratorem danych osobowych i szczegóły na temat tego, w jaki sposób te dane osobowe będą przetwarzane. Ponieważ nie jestem prawnikiem, chcę Ci jedynie zasygnalizować, o co należy zadbać od strony prawnej, kiedy chcesz wystartować z newsletterem. Zachęcam Cię do skonsultowania się ze specjalistami, żeby dopracować kwestie prawne niezbędne do prowadzenia tej formy marketingu.

  7. Strategia pozyskiwania subskrybentów. (23:26)
    Idealnie byłoby, gdyby samo stworzenie newslettera zapewniło Ci stały dopływ nowych kontaktów. Niestety trzeba się nad tym bardziej napracować i zaoferować odbiorcom coś, co zachęci ich do obserwowania Twoich publikacji. Jedną z najskuteczniejszych metod na pozyskanie subskrybentów jest stworzenie lead magnetu, czyli prezentu za zapis do newslettera. Jak stworzyć naprawdę skuteczny lead magnet dowiesz się korzystając z checklisty: 9 elementów skutecznego lead magnetu, do której link znajdziesz w odnośnikach poniżej.

  8. Domena. (24:50)
    Każdy program do wysyłki newslettera będzie od Ciebie wymagał podania adresu mailowego, a następnie zweryfikowania i uwierzytelnienia. Ogólnodostępne adresy e-mail (jak gmail), nie oferują tej opcji. Dlatego potrzebujesz własnej domeny. Właściciele stron internetowych już nimi dysponują, ale jeśli nie posiadasz własnej witryny, warto ponieść ten niewielki koszt i wykupić spersonalizowaną domenę.

  9. Spójność. (26:00)
    Skoro prowadzisz swoją działalność, na pewno wiesz, jak ważna jest spójność. Dzięki niej odbiorcy poznają Twoje publikacje już na pierwszy rzut oka i kojarzą je konkretnie z Twoją marką. Dlatego warto, od pierwszej wiadomości wysłanej za pośrednictwem newslettera, zadbać o odpowiednią oprawę graficzną. Grafiki, kolory i fonty powinny być spójne z identyfikacją wizualną Twojej marki.

Mam nadzieję, że te 9 porad pomoże Ci postawić pierwsze kroki w tworzeniu newslettera. Jak widzisz, nie jest to trudne, ale wymaga czasu i energii oraz przemyślanej strategii.

Obecnie jestem w trakcie tworzenia kursu dla osób, które chcą zacząć przygodę z newsletterem, ale nie wiedzą, od czego zacząć. Jeśli chcesz szybko pozyskiwać nowych odbiorców i tworzyć z nimi bliskie relacje oparte na zaufaniu, zachęcam Cię do zapoznania się ze szczegółami. Poniżej znajdziesz link do opisu kursu.

Mam nadzieję, że moje wskazówki pozwolą Ci z łatwością wystartować ze swoim newsletterem.

Chcesz otrzymywać więcej podobnych porad?
Zajrzyj na Instagram @lepszywynik i koniecznie daj znać, jak Ci idzie.
A może już skutecznie prowadzisz newsletter? Pochwal się!

Czekam na Ciebie!

Linki:

Kurs “Newsletter dla początkujących” dostępny już wkrótce!

Już teraz zapisz się na mój newsletter, żeby otrzymywać na bieżąco wszelkie informacje o kursie i dacie premiery.

The form you have selected does not exist.

Możliwość komentowania została wyłączona.